Najwięcej witaminy, czyli z Rosiewiczem to i owo zdrowym żywieniu

Czy wiesz, że wysokie spożycie świeżych owoców i warzyw chroni organizm zarówno przed chorobami serca jak i nowotworami? Bogate w naturalne witaminy są również kiszonki i kiełki roślinne. Świeżą natkę pietruszki czy rzeżuchę można konsumować nie tylko latem, ale także zimą, hodując je na parapecie okiennym. Warto korzystać również z bogactwa natury zawartego w orzechach, pestkach dyni i słonecznika. Należy też pamiętać, że witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E,K) mogą zostać przyswojone przez nasz organizm jeśli w pożywieniu znajdzie się tłuszcz (dlatego m. in. dodajemy oliwy do surówek czy zjadamy tłuste ryby morskie). Dużą wartość mają mrożonki, ponieważ nowoczesna technologia szybkiego zamrażania w niskiej temperaturze pozwala utrwalić cenne składniki zawarte w owocach i warzywach. Aby zachować jak najwięcej witamin, mrożone warzywa należy krótko gotować na parze. Warto pamiętać także o korzystaniu ze spacerów, zwłaszcza w pogodne dni, bo pod wpływem promieniowania słonecznego powstaje w skórze witamina D. W przypadku podejrzenia niedoborów witaminowych nie faszeruj się na własną rękę gotowymi preparatami, lecz zgłoś się do lekarza celem przeprowadzenia diagnostyki (taki niedobór może być objawem INNEJ CHOROBY) i wdrożenia właściwego leczenia.

 

Najwięcej witaminy, czyli wariacje na temat Rosiewicza słuchaj TUTAJ

Mój/Twój wiekowy dziadek

(a to ci przypadek!)

moc witamin zjadał,

choć o tym nie gadał.

Był też krzepki, zdrowy,

do pracy gotowy.

 

Refren:

Najwięcej witaminy

to owoce, jarzyny.

Z dodatkiem oliwy

suróweczkę jedz!

 

Ojciec dużo wiedział,

lecz o zdrowie nie dbał.

Zaleceń nie wdrażał,

tylko jadł i siedział.

Potem do lekarza,

a na leki - gaża!

 

Refren:

Najwięcej witaminy

to owoce, jarzyny.

Z dodatkiem oliwy

suróweczkę jedz!

 

Syn dziś na fast foody

tylko się ogląda.

I sztucznych witamin

łakomie pożąda.

Nie ćwiczy, nie biega,

jego zdrowie - blaga!

 

Refren:

Najwięcej witaminy

to owoce, jarzyny.

Z dodatkiem oliwy

suróweczkę jedz!

 

Co powiesz o wnuku,

który w notebooku

wrażeń, wiedzy szuka?

Nie ogląda słonka,

ptaszków też nie widzi

wysiłkiem się brzydzi?

 

Refren:

Najwięcej witaminy

to owoce, jarzyny.

Z dodatkiem oliwy

suróweczkę jedz!

Z życzeniami zachowania zdrowego rozsądku w dbałości o zdrowie
lek. med. Maria Klajn

ZASTRZEŻENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

Artykuły kącika medyczno-satyrycznego mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Dokładamy wszelkiej staranności, by prezentowane w nim artykuły były rzetelne i zgodne z prawdą, jednak autorka artykułów, ani wydawca serwisu nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za domniemane szkody wynikające z korzystania z porad tu zawartych.

Jesteś tutaj: Strona Główna Archiwum Archiwum 2010 Kącik Medyczno - Satyryczny 2010 Najwięcej witaminy, czyli z Rosiewiczem to i owo zdrowym żywieniu